Powered by Blogger.
RSS
Container Icon

SIAPALAH AKU-SINOPSIS

Sebuah enovel baru... mungkin hanya mini novel sahaja....




NASIRA: Serius aku tak sangka aku bercinta dengan orang lain kahwin dengan orang lain. Agaknya dah tertulis untuk aku macam ni. Yang penting aku Ikhlas. Buat apa aku nak mengharap pada yang tak sudi. Biarlah aku begini.


NUQMAN: Setiaku dikau balas dengan pengkhianatan. Bertahun aku menanti tapi kau tak pernah faham erti setia. Akhirnya dia yang baru ku kenali lebih tahu menghargai kesetiaanku. Maaflah tiada lagi ruang untukmu di hatiku kerana ruang ini sudah di penuhi olehnya.


HASNI: Baru aku sedar betapa dirimu berharga. Aku menyesal kerana buat kau menangis. Satu Kekesalan dan kekhilafan padaku. Dirinya tak sepertimu. Dirinya tak setanding dirimu. Baru diriku tahu nilai dirimu.


ZURA: Kesetiaanmu aku khianati, bukan aku sengaja cuma aku kabur dengan perasaan sendiri. Bila dikau bersamanya baru aku tahu, tiada yang setanding dirimu... Dikau yang terbaik yang pernah terjadi dalam hidupku. Benarkah tiada ruang dihatimu buatku lagi?


Nasira, kekasih Hasni. Zura pula tunangan Nuqman. Bertahun pasangan ini membina kepercayaan namun akhirnya Nasira dan Nuqman di khianati. Zura dan Hasni bercinta di belakang mereka.


Untungnya Zura dan Hasni, hanya tertangkap oleh Nuqman dan Nasira. Tapi Nuqman dan Nasira yang baru beberapa jam bertemu mereka di tangkap basah ketika melepaskan rasa kecewa. 


Nuqman dan Nasira tidak bersalah cuma mereka berada ditempat yang salah di waktu yang salah. Akhirnya mereka kabul menjadi suami isteri. 


Mengenali Nuqman, Nasira menjadi gadis yang cukup lepas laku, ceria dan cemerkap.


Mengetahui Nasira, Nuqman menjadi lelaki yang cepat hilang sabar, sensitif dan perihatin.


Melihat kebahagiaan Nasira dan Nuqman barulah Hasni dan Zura tahu apa yang mereka telah lepaskan dari hidup mereka. Hati mereka kuat merebut kembali apa yang sepatutnya menjadi milik mereka dulu. 


Benarkah Nuqman dan Nasira bahagia bersama?
Masihkah ada kesempatan buat Zura dan Hasni? 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

raNt|ng pUtEh said...

wahhh mcm bestt jer..
cpt2 la update yerr...
xsbr nk bc nih..hehe

nooraini jamal said...

mcm best..
tak sabar nak bace...
=)

epy elina said...

wahh....
mnarik2x...

aisy said...

best..best..best...i'll alwiz support ur writing =)

nana_cunoi said...

wah,..menarik juga citer ni..
tak sabar nk tggu episod 1..
iman, cepat upload ye..