Sunday, August 21, 2016

Klinik Hati : Bab 3

BAB 3
Takdir yang menentukan...


Afia  memandang sepi keputusan pemeriksaan kesihatannya tadi. Wajahnya kosong. Dia keliru sekelirunya. Apa terjadi sebenarnya? Kenapa dia tak sedar apa yang terjadi pada dirinya sendiri sekarang ini. Ya Allah dugaan apakah yang menimpanya kali ini. Apa yang berlaku sebenarnya?
Jelas keputusan pemeriksaan kesihatannya itu menyatakan dia mengandung. MENGANDUNG!!! Bagaimana dia boleh mengandung jika dia yakin dia masih suci. Selama ini dia cukup menjaga kesuciannya. Jadi bagaimana dia boleh mengandung? Apa yang terjadi padanya bagaikan satu misteri yang dia sendiri tak boleh rungkaikan.
Akhirnya dia teringatkan sesuatu. Satu kejadian yang masanya sesuai benar dengan usia kandungannya yang mencecah tiga minggu ini. Sebulan lepas ketika dia menemani adik tirinya ke Singapura, dia ada membuat ujian kesuburan seperti yang diminta oleh adik tirinya. Afia ingat lagi bertapa adik tirinya itu bersungguh-sungguh meminta dia melakukan ujian kesuburan itu. Benarkan ujian yang dia ambil itu ujian kesuburan? Nampaknya dia perlu ke Singapura untuk mendapatkan jawapan.



1 comment:

Unknown said...

Nak lgi pls...ikut Sgt ni...best